diferente

Aseara ma chinuiam sa-i explic lui Mimi expresia "in pula cu satelitu'". Nu mai stiu ce ma intrebase dar mi-a venit in cap raspunsul asta, dupa aia mi-am amintit ca nu stie romana si m-a pufnit rasul. Evident, dupa aia a trebuit sa ii explic de ce rad si sensul expresiei. Nu a fost impresionat, pt ca ei injura cu pixda si i se pare ciudat ca noi injuram cu pla, a zis ca pentru el e nefiresc.
Ok, si mie mi se pare aiurea ca ei zic "kut" care inseamna pixda  la fiecare faza la care io una as tranti un "cacat!" de toata frumusetea. Bine, ei injura si cu boli, ceea ce mie mi se pare total anapoda, dar tot le dau credit ca sunt mai creativi decat englezii sau americanii care au cateva variatii cu fuck si inca cateva random.
Dar nu despre injuraturi voiam sa vorbesc, ci despre bariera asta lingvistica de care ne lovim uneori si pe care incercam sa o depasim cum putem. Desi inteleg in mare parte dialect si olandeza, evident ca expresiile imi suna ca un cacat si in mintea mea nu au niciun sens. De chestiile astea ne lovim mai ales cand vrem sa facem cate o gluma care merge facuta doar in limba materna, ca deh in engleza suna bleh. Si decat sa ma apuc sa explic gluma mai bine o fac in gand, ma aplaud in gand pentru geniul comic si merg mai departe.
Ma gandeam aseara ca n-am mai spus "te iubesc"in romana de vreo 4-5 ani. Bine, evident ca stie de "te iubesc" si cateodata imi zice asa la ureche, ca secretul nostru. Dar o zice cum zic si eu in dialect "ïk hald van dich", asa ca un treat, ca pana la urma tot in engleza ne conversam.

Tot aseara ma gandeam asa ca de exemplu cand i-am povestit de visul meu cu vecina care imi taiase cauciucurile a facut ochii mari cum adica ti-a taiat cauciucurile? Da, se taie cauciucuri in Bucuresti, mai ales daca parchezi prin cartiere, ai toate sansele. I s-a parut S.F. Nu i-am mai zis ca am o prietena care si a gasit capota fututa de acid de baterie, nu i-am mai zis de batai intre vecini pe locuri de parcare sau de clasicul gest finut de a ridica stergatoarele. Cred ca uneori are impresia ca am trait in the Wild Wild West, ca na, asa povestiri unde naiba sa mai auda? Cateodata uit ca el a crescut in alta lume, nu zic neaparat ca vezi- Doamne eu am crescut in secolul 19 dar uneori chiar se vad diferentele. Cand vine cu pretentii sau cu mai stiu eu ce idei d-astea fitzoase ii mai zic alo, trezirea, pe ce lume traiesti? Pentru oamenii care ma cunosc si au impresia ca eu sunt fitzoasa, va anunt ca al meu Mimishor e la alt nivel. Ca sa nu aveti dubii.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu