Must vs Want ( round I )

Cam de asta-vara am inceput sa reflectez la subiectul meu de licenta . Chiar daca stiam ca nu mi se cere sa reinventez roata, ma gandeam sa prezint cat de cat un subiect interesant.

Anul universitar a inceput si am avut o revelatie : trebuie sa vad subiectele de licenta din anii precedenti. Dupa 10 minute de rasfoiala, imi facusem deja o idee : suntem o tara de delincventi, cu familii disfunctionale si mame/femei criminale. Numarul temelor precum violenta in familie, femeile din pentenciare, delincventa juvenila, femeia victima, situatia copiilor care au parintii plecati in Spania , devenea din ce in ce mai mare, ochii mei se simteau deja violati de atata `violenta` si astfel degetele mele se impotriveau sa mai rasfoiasca inca un raft cu licente de acest gen . Nu neg ca prin acel frunzis cateva raze de soare au reusit sa razbata si astfel ziua mea deprimanta si plictisitoare devenise dintr-o data revelatoare ( asa cum imi si propusesem sa fie).

La scurt timp dupa, a urmat inevitabilul :

Mama : Tu te-ai gandit despre ce faci licenta?

Eu : Da, vag. (Pun pariu ca daca ii zic, zice ca sunt inconstienta, ca nu gandesc limpede si va incepe sa -mi spuna parerea ei despre tatuaje, ca sunt o fraiera ca m-am tatuat ca puscariasii aia , ca cine a mai pomenit ca o fata sa se tatueze si bineinteles , ca arata ca o mazgalitura . Cum ar reactiona oare...daca i-as zice ca vine si al doilea ? Hmmmm...)

Mama : Ei, si? Despre ce va fi?

Eu : Pai..(sovai)...despre tatuaje.

Mama : Sper ca glumesti..cum vine asta..despre tatuaje? Adica ce subiect de licenta mai e si asta? Mai fato, alege-ti un subiect serios...ce naiba doar faci o facultate de stat. Nu e de ajuns ca ti-ai facut porcaria aia pe tine, acum vrei sa mai si scrii despre asta o licenta?!?!

Da chiar, adica....cum vine asta, sa scrii despre ce ai tu chef ? Chiar asa!

Adica, ia mai bine scrie tu despre penitenciare 60 de pagini cu galci, decat sa scrii despre ce –ti face tie placere. Adica , vorba romanului : in viata nu faci numai ceea ce -ti place, mai faci si ceea ce trebuie. Da, not me.

Bineinteles, am ramas la tema aleasa si acum astept sa vad cam ce pareri o sa fie.

Revin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu