frietjes. french fries. cartofi prajiti

Daca te trezesti conducand jumatate de oras doar ca sa cumperi cei mai buni cartofi prajiti, nu te panica, esti in Olanda, este perfect normal.
Oamenii astia divinizeaza snack bar-urile si mai ales cartofii prajiti. I mean, cititi aici si minunati-va.

Nu stiu cum e in intreaga tara, dar in zona unde stau eu nu stiu nicio familie care sa nu aiba o seara speciala pe saptamana dedicata prajelilor specific olandeze. Eu una nu sunt neaparat de acord cu acest obicei, insa o data la 2 saptamani mancam snack-bar ca daca nu, moare Mimi. Si cand mancam snack-bar, tre sa conducem pana in curu curului la o chichineata de snack-bar care face cica cei mai buni cartofi prajiti ever. Serios, pana sa ma mut, cartofii prajiti erau cartofi prajiti, nimic special, nu-mi amintesc sa fi facut vreodata fite pe subiectul asta. Nope, Mimi strongly disagrees.

Cand mergem sa mancam impreuna cu alti prieteni la vreun snack-bar din apropiere, mereu se deschide acelasi subiect al cartofilor prajiti. Fiecare are propria opinie despre cum ar trebui sa fie, dar toata lumea este de acord ca ZA PLACE vinde cei mai buni frietjes (ca asa le zice). Ba mai mult, atunci cand cineva propune sa mergem sa mancam in localul X si Mimi refuza pe motiv ca za friejtes nu sunt pe gustul lui, nimeni nu se mira. Perfect normal.

Dupa care vine apogeul. Daca esti invitat acasa la cineva la cina si se servesc si cartofi prajiti, se poate intampla ca gazda sa te anunte cu foarte multa mandrie ca respectivii cartofi sunt zelfgemaakt, adica in traducere - te anunta ca au curatat cartofi (!!!), i-au taiat (!!!) si i-au pus la prajit (!!!). Trust me, e big deal. Si nu poti reactiona la modu "asa, si?" nununu, tre sa fii asa putin incantat si sa zici "yummy"sau "lekker"sau ceva care sa exprime entuziasm. Pt ca e mare lucru ca gazda a depus efort sa faca frietjes aia zelfgemaakt in loc sa ii cumpere la punga.  Pana sa locuiesc aici, am fost o ignoranta. Daca stiam eu ca tre sa primesc o medalie sau macar aplauze de fiecare data cand am facut cartofi prajiti, ehehei! Mai ales maica-mea, cred ca ar fi avut templu pana acum.

Cand gatesc romaneste, trebuie sa specific mereu ca TOTUL este zelfgemaakt, ca n-am facut sosu ala din vreun plic sau borcan si ca am curatat si taiat eu insami toate legumele! Poate exagerez putin, dar pe de o parte ii inteleg, gasesti la pungi/borcane absolut tot ce vrei, poti gati in 10 minute o cina pe care daca ai gati-o clasic ti-ar lua 2 ore. Totusi, e bine ca apreciaza mancarea facuta in tihna si cu ingrediente proaspete.

Anyway, plecasem de la alta idee. Voiam doar sa informez neinitiatii ignoranti ca mine despre latura nestiuta a cartofilor prajiti

Revin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu