sah mat

Cand ma intalnesc / chattuiesc cu oameni cu care nu am mai schimbat o vorba de foarte mult timp, prima intrebare pe care o primesc este :"Si, cum e viata in Olanda?". Intrebare la care nu am habar cum sa raspund, sincer.
La ultima vizita in Romania, m-am intalnit cu un fost coleg care m-a luat la interviu direct, incepand cu intrebarea "Si, nu-i asa ca e mai bine acolo??"
Chiar m-a inchis, mi-a dat sah mat. Cum sa raspund? Probabil oamenii care se muta din motive financiare ar raspunde mult mai usor. Eu m-am mutat ca sa fiu alaturi de omul iubit, nu imi mergea rau in Romania, aveam un job care imi placea desi ma solicita mult, viata sociala normala, numai EL lipsea din peisaj. Si sincer, dupa un an si 20-25 de zboruri facute de el si vreo 4 facute de mine, hotararea luata a fost cea corecta. Cred ca si de aceea nu stiu sa raspund la intrebarile de genul asta, pentru ca a fost o decizie luata in decursul unui an, am planuit si aranjat totul pe indelete, am stiut la ce sa ma astept, iar faptul ca aici am fost intampinata de cea mai tare familie adoptiva a ajutat nespus.
Asa ca intrebarea "e mai bine acolo?"tot ma inchide. Mai bine ... comparat cu ce? Mai bine din punct de vedere sentimental? Da, de 1000 de ori! Mai bine din punct de vedere social? Mhm,, asa si asa, nu prea (inca) (Asta este si din cauza mea, pentru ca in primul an m-am axat mai mult sa il cunosc cat mai bine pe Mimoz, sa ne adaptam unul la celalat, sa ne bucuram de schimbare si de cateva vacante in doi. Abia relativ recent am inceput sa mai ies din bula, sa mai beau o cafea cu lume si sa incerc sa creez relatii de prietenie. Desi n-as fi spus asta despre mine, am descoperit ca nu sunt atat de sociabila cum credeam si ca sunt foarte picky cand vine vorba de oameni care sa imi placa si care sa imi starneasca interesul, dar asta e OK, it will come.) Mai bine din punct de vedere civilizatie, organizare, legi? Da, asta clar, este un mare plus sa faci totul online, sa nu dai de melteni in trafic, sa vorbesti cu functionari care chiar sa isi doreasca sa te ajute in orice fel posibil, chiar daca nu le vorbesti limba si esti clueless, da asta da. Dar asta este cireasa de pe tort.
Asa ca revin la problema mea cu intrebarea, ca acolo am ramas. Am incercat sa raspund spunand adevarul  "da, viata e frumoasa in Olanda, traiesc cu iubitul si sunt fericita" . La raspunsul asta am intalnit asa o privire din aia "saraca, ce visatoare", urmata de "Si ce job ai? Si ... cat castigi?". Ok, e si asta o parte importanta pentru ca vacantele alea nu se platesc singure si posibilitatea de a face multe chestii este cumva conditionata de resurse, nu traiesc intr-un univers paralel si sunt constienta ca banii sunt necesari. Totusi incerc sa ma fofilez de la astfel de detalii pentru ca - sa ne amintim - astea sunt intrebari puse de oameni cu care te vezi o data la 1000 de ani.

Asadar, cum raspund eu la "Cum e viata in Olanda?". All in one my bro, "E bine, locuiesc fericita cu iubitul, am un job ok si inca descopar tara". Pac, end of story.

Revin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu