CraCaCiun.

Cand eram io mica, nu stiam ce inseamna "decoratiuni de Craciun". Pentru noi, bradul impodobit era singurul simbol din casa care iti aducea aminte ca vine Moshu si si pe ala il impodobeam in familie in seara de Ajun. Alti copii gaseau bradul gata impodobit impreuna cu darurile aferente  in dimineata de Craciun. Tin minte ca aveam o caseta VHS cu un film cu Mosu la care ma uitam cu sfintenie in fiecare Ajun, dupa care mergeam sa fac baie sa nu ma gaseasca Mosu nepregatita iar cand ieseam din baie, aflam ca vaaaai, toocmai il ratasem pe individ, care trecuse deja pe la noi sa lase cadourile. Smart tactic.
Oricum, anii au trecut si au inceput sa apara si pe la noi tot felul de brizbrizuri, zanganele si accesorii cu care sa iti ornezi casa ca in filmele americane si sa iti faci propriul Christmas Wonderland. Evident, inzorzonarea asta nu e ieftina, asa ca oamenii s-au apucat sa decoreze mai devreme ca sa merite macar investitia. Si uite ca azi decoram la 15 dec, la anu decoram pe 10, peste inca un an decoram pe 1 si tot asa. Ca deh, in fiecare an marim colectia de renuti, ingerasi, oameni de zapada, globulete si tot tacamu' iar banii sparti trebuie justificati cumva.
Tin minte ca acum 6-7 ani am ramas muta de uimire cand am vazut ca scosesera decoratiunile la vanzare la inceput de noiembrie, stiu ca am trimis poze pe la toti prietenii si ne-am hahait pe tema asta. In Olanda, incepi sa vezi primele semne ale Craciunului undeva prin noiembrie, pierdute printre dulciurile de Sinterklaas si toate cele. Am mai zis io ca pt olandezi, Sinterklaas e ZA SHIT, Craciunul e asa, doar o cina in familie si atat.
In State nu nene, cand am ajuns noi pe 3 septembrie, decoratiunile de Craciun incepusera sa isi faca deja aparitia, timid asa, printre decoratiunile cu tema tomnatica si de Halloween. Sefa-mea mi-a explicat ca totusi au o logica: americanii au o luna si jumatate cu 3 sarbatori mari: Halloween, Thanksgiving si Craciun. Toate cele 3 sarbatori au decoratiunile lor specifice, asa ca ies toate 3 pe piata cat se poate de devreme, ca na....tre sa capitalizeze si industria asta imensa cumva. Asa ca baga pe gat toaaate cacaturile tematice, de te miri uneori ce naiba au in cap. E o isterie generala alimentata de producatori ca doar ei sunt principalii beneficiari.
Asa ca se poate si mai rau.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu