Gen(ii)?

GÉNIU, genii, s. n. I. 1. Cea mai înaltă treaptă de înzestrare spirituală a omului, caracterizată printr-o activitate creatoare ale cărei rezultate au o mare însemnătate; persoană care are o asemenea înzestrare. ◊ Loc. adj. De geniu = genial. 2. Fire, natură, caracter specific. II. (Mitol.; azi în stilul poetic) Spirit protector; duh (bun sau rău). III. Armă militară care cuprinde trupe specializate pentru executarea lucrărilor de fortificații, de drumuri, de poduri etc. – Din lat. genius, fr. génie.
O sa incep cu asta : mi se pare ca acest cuvant, “geniu”, este folosit mult prea des in contexte absolut tampite .Este atribuit unor persoane despre care numai genii nu as spune ca sunt. Sa analizam definitia: “cea mai înaltă treaptă de înzestrare spirituală a omului” de unde deduc eu caracterul exclusivist al acestei calitati deosebite. Prin urmare, trebuie sa ne obisnuim cu gandul ca nu toti putem fi geniali, nu toti putem avea “o activitate creatoare ale cărei rezultate au o mare însemnătate”. Dar ce, ne intereseaza? Dupa unii, am fi o societate de genii sau ceva, ca altfel nu imi explic frecventa folosirii acestui cuvant sau, pur si simplu acei oameni nu pot face diferenta intre oameni cu abilitati speciale si genii in adevaratul sens al cuvantului. Exemplul, la un simplu search pe prietenul Google, am gasit acest articol. (Comentariile ulterioare ar fi de prisos, desi nu contest talentul sau pregatirea fizica a lui Federer. ) Totusi, mi-a ramas in minte un titlu de ziar de scandal, cum ca Bote’ ar fi un geniu al modei. Ce?! In momentul acela, mi-am dat seama : ne ducem la vale grav. Ma intreb totusi, cum de are timp Bote’ sa fie un geniu al modei, printre partidele de sex nebun cu Bianca sau Violeta ( una lunea, miercurea si vinerea, cealalta in restul zilelor), printre managementul Bamboo-lui sau printre aparitiile aproape zilnice la TV ? Este de bonton sa fii monden, dar in sinea lui, Bote’ este un geniu neinteles, rarisim, extrem de sensibil. (?!?) Da, Bote’ este o figura mediatizata in Romania, dar clasarea lui in sfera geniilor este ca acordarea titlului de membru onorific al Academiei Oamenilor de Stiinta din Romania presedintelui Basescu. Aberanta! Ce “activitate creatoare ale cărei rezultate au o mare însemnătate” o fi avut Bote’? Sau poate nu stim noi de ea inca...
Super tare, hai sa citim in continuare some crap despre : Bote’ si Bianca lui, sora lui Moni, Inna, Simona Senzual, Laurette si alte valori si genii ale Romaniei. Pe unde mai e sistemul de valori…ramane un mister..probabil la gunoi undeva..

Revin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu