Incercari

Ba deci limba asta e really fucked up! Cea mai weird combinatie de englezo/germana cu o pronuntie absolut imposibila. In ultima vreme ma uit numai la emisiuni in olandeza, incercand sa bunghesc cate ceva poate da Domnu´sa inteleg si eu 2 cuvinte intr-o fraza. De cateva zile incerc sa citesc nume de strazi, semne de circulatie, reviste si alte asemenea. Scrierea ca scrierea, dar pronuntia nene este dureroasa.
Sincer nu contenesc sa ma minunez cand mergem pe la chinezesc si ospatarul care este chinez de la mama lui vorbeste olandeza. Bine, pana si eu aud accentul ala incofundabil dar stie frate olandeza. 
Momentan sunt la stadiul in care zic cuvinte random prin casa ca sa imi exersez pronuntia, dar le zic numai pe alea usoare pe care stiu sa le pronunt acceptabil. Sincer o sa fie o foarte mare provocare sa invat aceasta limba pe care nici macar al meu nu o stie foarte bine desi e nascut-crescut aici, deci nu are nicio scuza! 
A, by the way, maine am intalnire cu una care cica o sa ma consilieze ca sa gasim cea mai usoara metoda sa invat limba. Asta am aflat cu greu, de la al meu, care atunci cand are de spus o poveste in engleza sa te tii bine ca te duce de la Bucuresti la Vaslui la Brasov ca dupa aia sa afli ca de fapt ideea era despre Iasi.

Ceva de genu `alo, uite am sunat la scoala si au zis ca costa X pentru un an dar ai 5 ore pe saptamana si dupa un an ajungi la nivel A2 (adica o sa ma pot prezenta si o sa stiu cuvinte gen caca, pisica, branza, bou, bec) dar stai ca am un coleg la munca care are un prieten si ma-sa e profesoara de olandeza si am sunat-o si a zis ca e mai bine sa faci la Fontys (aici ajung sa zic caca, pisica, branza, bou, bec in 5 saptamani dar costa mai mult) a fost foarte draguta. Eu- pai si cand incep cursurile la scoala? El: aaaa n-am intrebat ca am zis ca tre sa discut cu tine. Eu: Asa si eu ce trebuie sa zic? El: aaa nimic, maine ne vedem cu mama lu ala sa ne sfatuiasca cum sa facem ca a zis ca poate sa te mediteze si ea. ` Mind fuck :)))))

Anyway maine ma vad cu femeia - sa vad ce zice, poate are o propunere rezonabila si inteligenta.

Pana atunci, ma pregatesc psihologic ca intr-o ora apare domnul si o sa se apuce sa povesteasca din nou aceeasi chestie ceea ce pe mine ma va baga si mai mult in ceata pt ca o sa devina frustrat ca nu inteleg si o sa inceapa sa vorbeasca din ce in ce mai grabit ca sa explice-ce naiba nu intelegi?.Partea cea mai amuzanta e ca are o fata foarte funny cand devine nerabdator si pe mine ma umfla rasu 

Chiar acum ma uit la una care gateste vinete la tigaie, vad ca e mare lucru ca numai despre asta vorbeste de 5 minute- un alt aspect  vietii care ma depaseste- gatitul (dar asta e alta poveste)

Revin

Later edit: Pentru momentele alea in care mai tarziu o sa ma intreb " Doamne, de ce olandeza? "(sunt sigura ca vor fi in momentul in care voi incepe sa actually study it) - sa imi amintesc ca se putea si mai rau si anume sa ma indragostesc de un japonez ceea ce nu ar fi de dorit (- u know what they say about asian people- yes, they are really smart ) pt ca nu vreau ca pe fii-miu sa il cheme Jpeg. Am zis. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu