Dif

Cred ca v-am mai zis ca al meu este gospodina gospodinelor si ca el gateste mereu si ca eternul lui stres este 'Ce mancam azi?'\ 'Ce ai pofta sa mananci?'. In general, ii raspund ce ii raspundeam si maica-mii ca si ea era stresata de problema asta: mananc ce vrei tu sa gatesti. Ei bine, acum, dupa 5 luni de convietuit se pare ca avem cateva miiiici probleme pe tema asta.
In primul rand, noua ne place sa mancam bine. Sandwich-uri mancam foarte rar in weekend, la micul dejun, in rest, se gateste. DAR mie nu imi place deloc mancarea dulce. Gen chinezescu ala dulceag asa cu condimente, sau thailandez dulce sau indonez dulce sau ORICE dulce. Pt mine, mancarea e sarata, desertul e dulce. Mi se pare nefiresc sa mananc nush ce taitei cu pui cu legume cu nush ce si cu un cacat de sos dulce acrisor asa dar mai mult dulce decat acrisor care mai are si un miros dubios. Nu pot si gata. Chestia e ca al meu e mort dupa asa ceva, deci majoritatea chestiilor pe care stie sa le gateasca sunt din familia mancarurilor dulci. Si uite asa, a ajuns saracu sa fie constrans sa gateasca paste (care sunt dementiale) sau sa arunce o carne ceva si sa puna pe langa ea cateva legume si gata. Zilele trecute se plangea ca ar manca si el thai food da ca io nu mananc. As fi vrut sa ii zic: ba nu, hai sa mergem sa mancam thai, dar serios ca nu imi place, nu pot sa mananc mancarea aia dulce. Daca isi face pt el, e treaba lui, dar nu se poate, ca el vrea sa mancam amandoi. Oricum, el e mult mai open sa incerce mancaruri noi decat mine.

Chiar ma gandeam zilele trecute, ca sunt unele aspecte unde chiar se vede diferenta culturala. Nu sunt eu genul traditionalist asa, dar un ou rosu de Paste mi-ar fi placut, de Craciun imi face placere sa am cateva zile in care sa nu stau non stop pe telefon si sa petrec timp cu familia, etc. El este mai pragmatic, v-am zis de listele de Craciun intr-un post anterior, iar masa de Paste a fost ca orice alta cina cu ai lui. Nu zic ca e rau, dar e diferit. 
Chiar si cand am cautat vacanta si v-am zis eu ca e super fitos..din ce am citit in review-uri, majoritatea olandezilor criticau serviciile hotelurilor la sange. Ca ala nu a zambit, ca apa era prea rece-calda in piscina, ca berea nu facea spuma. Numai rahaturi. Hotelul la care am fost noi anul trecut este raituit pe siteurile olandeze cu 5,8 sau ceva de genul. In conditiile in care eu i-as fi dat un 8 asa, ca nu a fost ATAT de naspa. Asta unde mergem acum e raituit 8,2 deci ma astept sa fie super ok. Anyway, chiar si el imi zicea ca olandezii se plang zi noapte, ca asa e firea lor. Daca ploua o saptamana se plang ca ploua prea mult, daca sunt 5 zile numai cu soare, se plang ca e prea uscat. Bine, si romanii se plang, da cine ii baga in seama? Macar aia chiar conteaza.
Spre deosebire de mine, educatia lui economica este indreptata mai mult spre savings. Bine, ca au si de unde in comparatie cu noi. Pun acolo ban pe ban sa fie safe la zile negre si eventual sa isi mai faca mici placeri si vacante. Pai da-i niste mii de euro unui romanas, ca io zic ca i-ar baga intr-o masina bengoasa, nu s-ar gandi el la ce mananca maine sau cum intretine masina aia. Chiar ziceau astia la stiri ca ceva gen 80 si ceva de procente din populatia Olandei au savings accounts active. Si asta se vede. Au case cochete, dar nu opulente, masini micute si normale (oricum nu ai unde sa depasesti 130 km\h in Olanda), majoritatea alearga sau fac un sport ceva, la terase vezi oameni de toate varstele band o berica ceva in zilele cu soare. Nu o sa vezi bling bling, servetele aruncate in cluburi sau chestii de genu asta. Singurii care sunt cocalari din punctu asta de vedere sunt turcii sau marocanii care stau in Olanda si care vin cu backgroundul asta blingbling. Cateodata imi mai vine sa ii zic sa umblam la savings ca sa luam nush ce cacat dar stiu clar ca nu o sa am succes, ce e acolo, e ca si cum nu ar exista. Este bine ca el e asa, ca io sunt mana sparta si s-ar duce numa pe cacaturi inutile.
Oricum, when in Rome, do as the romans do.

revin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu