limbi

Mi se pare ca e mult mai usor sa inveti germana in Germania decat olandeza in Olanda.
 
Am o colega din Polonia care s-a mutat in Germania de vreun an si de vreo 5 luni lucreaza la noi. Pai nene cand s-a angajat, vorbea asa germana la modul cateva cuvinte si acu le bajbaie chiar bine. De ce? Pai pentru ca nemtii abia bunghesc engleza/oricealtalimbacarenuegermana. Chiar si cu mine, care le zic raspicat ca nu vorbesc germana si ca nu am nicio intentie sa o invat, nemtii se incapataneaza sa vorbeasca germana. Se mai si mira peste poate cuuuum sa nu inveti germana???
Pai de ce ar invata engleza, cand toate filmele le au dublate, aud engleza rar spre deloc si mai au si o tara mare, asa ca daca se plictisesc, se pot muta linistiti dintr-un oras in altu. Sau se muta in Austria. Sau in Elvetia. Problem solved, nici nu era asa complicat.
Asa ca vrei nu vrei, daca locuiesti in Germania, inevitabil va trebui sa inveti germana, ca altfel nici hartie igienica nu o sa-ti poti cumpara.
 
In schimb, in Olanda, este greu sa inveti olandeza. Chiar si pentru mine, ca locuiesc intr-un orasel mic nebantuit de turisti. Pai daca ma duc intr-un magazin si cer ceva intr-o olandeza bajbaita, aia imi raspunde in engleza. Sa nu imi explodeze creieru de la atata gandit in olandeza. Oriunde te-ai duce, daca este vizibil efortul tau de a vorbi in olandeza, inevitabil ti se va vorbi in engleza. Asta nu s-ar intampla in Germania sub nicio forma, nu nu, aia asteapta sa iti gasesti cuvintele, eventual te ajuta si iti dau si o lectie de gramatica pe loc. Imi imaginez ca in orasele mai mari din Olanda este foarte usor sa traiesti la infinit doar cu engleza. Pentru ca de ce te-ai chinui cu olandeza, cand oriunde te-ai duce, lumea vorbeste o engleza ok? Dar eu ma incapatanez cu olandeza, pentru ca intentionez sa raman pe aici ceva vreme. Dar daca aveti impresia ca pot mai mult de conversatie de magazin (o paine va rog-multumesc-o zi buna), va inselati. Pentru ca prietenii mimozului imi vb automat in engleza, mimi se simte gay cand vb in olandeza, ei intre ei vorbesc in dialect, deci vai ce frumos, aud olandeza la TV si radio. Yeeey. Viata e frumox. A si nici nu mai fac meditatii pt ca mi s-a imbolnavit profa si ce olandeza am invatat anul trecut, s-a dus pe apa sambetei in proportie de... 70%? Mdaaa
 
 
Revin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu