cum mai merge cu olandeza

Poate va doreati sa stiti cum mai merge cu invatatul limbii olandeze.
Daca as sumariza intr-un cuvant, ala ar fi 'naspa'.
Maine am a 9a sedinta, profa mea a fost in vacanta 3 saptamani, si-a plimbat curu prin Spania (ce rau ii merge), asa ca sunt tot nooba. Inainte sa plece totusi, mi-a dat un test: dictare, gramatica, pronuntie. Am luat 83 din 100...unii ar zice ca e bine, eu zic ca e foarte prost.
De cand am inceput, in afara de primele 3 sedinte pentru care chiar m-am pregatit temeinic, nu pot sa zic ca m-am dus cu lectia invatata si para invatata. De ce? Pai mutatu, dupa aia jobu, dupa aia faptu ca atunci cand am timp liber as zace sau as face orice altceva in afara de invatat. Mmmmm, not an excuse stiu. De fapt, chiar acum in loc sa scriu aici as putea sa mai repet cate ceva.
In alea 3 saptamani de pauza, am zis gata repet, invat, recuperez. In stilul asta m-am trezit in ultima saptamana ca nu facusem NIMIC. Cu chiu cu vai, am mai repetat sporadic cate ceva si am reascultat textele. Saptamana trecuta, bineinteles ca s-a vazut rezultatul: am citit ca o cizma, stiam din 2 in 14, ce sa mai zic...naspa. Recunosc, limba imi place sa o aud la altii, insa nu imi place sa o vorbesc eu.  Pur si simplu nu ma simt confortabil sa ma apuc sa vb in olandeza momentan. Miserupismul se vede cel mai mult la teme. Pt ca le fac pt ca stiu cati bani am dat pe cursuri si pt ca stiu ca o sa imi foloseasca. Dar de placut foarte mult, nu pot sa zic ca imi place. Iar pronuntia mea este absolut dezastruoasa. Singura bafta a mea e ca intuiesc cum e corect si ca imi mai amintesc asa uneori chestii de la germana. In rest, sunt cam praf.
Bine, acum nu ma astept ca dupa 8 sedinte sa fiu toba, dar macar sa stiu asa ca s-ar putea. Nu stiu asta inca si deja devine din ce in ce mai greu si simt ca imi explodeaza creierii in ora aia. Ma intorc acasa ametita de atata informatie. Liniste ca maine intram in timpuri putin, nici nu vreau sa ma gandesc.
Mai naspa e ca incep ai lui sa ma futezeze la icre cu vorbitu in olandeza, ca io ca o vaca nici nu ii salut in olandeza si asta nu e asa greu. Insa nu imi vine nene. Nu imi vine.
Astept cu interes ziua aia in care o sa ma trezesc si o sa arunc din senin 'Goede morgen, schat! Alles goed?'

Revin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu