o luna fara...

... cafea, alcool, suc si fast food. Am vrut sa fac un experiment si sa vad cum ar fi sa traiesc o luna fara toate astea si NU AM MURIT, asa ca se poate. Dar sa le luam pe rand:

Cafea. Eu beau cafeaua fix cum NU trebuie: 2 cuburi de zahar, lapte si eventual vreo aroma gen vanilie sau caramel, asta cand o fac acasa. Cand iau de la Starbucks, iau white mocha adica vreo 300 de calorii ca popa doar din cafea. Am decis sa nu mai beau cafea tocmai din cauza celor 300 de calorii nedorite, ca io cafea neagra nu poci ca sa ingurgitez. In prima saptamana am baut ceai negru in loc de cafea ca pe ala il tolerez fara zahar, apoi in ultimele 3 saptamani nu l-am mai baut nici p-ala. Da ok, primele zile au fost cam naspa, mi-au picat ochii in gura de somn si am fost zombie dar dupa ce am trecut pragul ala cel mai greu, mi-a fost mult mai usor. Ca si atunci cand m-am lasat de fumat tot pe post de experiment sa vad daca pot, la fel am tratat si problema cu cafeaua si am supravietuit bine-mersi. Eu am nevoie de 8-9 ore de somn pe noapte, asa ca daca pe alea le dorm, sunt foarte ok toata ziua. Dupa luna asta experiment, nu cred ca ma voi intoarce la cafea, cred ca atunci cand voi avea nevoie de un boost de energie voi merge pe varianta ceai negru.

Alcool. Sunt mare amatoare de bere asa ca mai ales cand mergeam la vreun restaurant mexican sau in vreun bar, berea era alegerea numarul 1. Tot din motive de calorii aiurea si senzatie de balonare am zis ca gata, fara alcool o luna, sa vad cum e. Asta a fost cel mai greu, mai ales cand am mancat in oras sau am aterizat in vreun bar, sa-mi comand limonada neindulcita sau apa si sa fiu soferul de serviciu. Ma simt mult mai ok acum, senzatia aia de balonare continua a disparut, asa ca probabil cand voi mai bea cate ceva in vreun weekend, o sa merg pe o varianta neacidulata. O combinatie ceva cu vreun suc natural sau vreun ceai, trebuie sa imi gasesc o bautura care sa imi placa, sa nu ma imbete repede si sa aiba cat de cat mai putine calorii. Va tin la curent, inca n-am incercat, ca luna mea experiment se termina azi.

Suc. Motivele pentru care am renuntat la suc sunt nenumarate: calorii, balonare, coloranti aiurea, aspartam, etc. Nu sunt mare amatoare de Cola, dar sunt fan Sprite. In frigider aveam stiiicle si stiicle de Cola pt Mimisor si Sprite pentru mine si consumam la greu. Asa ca m-am dus la supermarket, am cumparat lamai si le-am pus in sticle mari cu apa la frigider. Asta am baut toata ziua si asta voi continua sa beau si de acum inainte. Apa simpla nu imi place de nicio culoare, insa apa rece cu bucatele de lamaie, yum! Din toata luna asta minunata, cu obiceiul asta sper sa raman. Sa nu mai pun gura pe cacaturi nesanatoase pline de toate chimicalele posibile si imposibile.

Fast food. Sunt fan Chick-fil-A, au niste burgeri cu pui de mori, asa ca a fost destul de greu sa conduc pe langa Chick si sa nu opresc sa-mi iau si io un puiuuuuc mic. Dar n-a fost tortura. Pe langa regula NO FAST FOOD, am incercat sa mananc mai sanatos. Nimic prajit, legume la greu, salate, peste de toate felurile si pui. Si acasa in Olanda mancam oricum tot cam asa, o carne si 2 feluri de legume asa ca singura diferenta a fost ca n-am mancat cartofi prajiti, snitele sau chestii din astea. De cand ne-am mutat, nici eu n-am dat pe dinafara cu gatitul acasa ca sa fiu sincera, asa ca a fost destul de usor sa adun kilograme nedorite. Cred ca o sa-mi fac o regula sa mananc fast food o data pe luna, asa ca cheat si dulciuri in weekend. Nu o sa o dau in obsesie cu caloriile acuma, nu cred ca e sanatos nici sa stai sa-ti numeri fiecare imbucatura, dar cred ca mancarea sanatoasa e mereu binevenita.

In plus fata de toata lista de mai sus, m-am apucat si de sala de 2 saptamani. In astea 14 zile am fost la sala de 9 ori si o sa incerc sa ma duc de 3/4 ori pe saptamana in mod regulat. Nu m-am apucat inca de facut exercitii complicate, o tin pe cardio si abdomene momentan. Pana acum am slabit vreo 2 kilograme, mai am 3 pana ajung la greutatea dorita.
Ok, 2 kilograme nu inseamna mai nimic, dar n-am dus nimic la extrem. Am mancat absolut normal doar ca fara prajeli si prostii, n-am baut cola/bere si am facut juma' de ora de cardio la sala pe zi. N-am dat din greu asa ca e destul de ok.
Cel mai important, am vazut ca se poate, iar asta a fost scopul meu.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu