random de pe aici

 
  • Olandezii astia au un stil aparte de a isi exprima opiniile. De exemplu, nimeni  nu o sa catalogheze ceva ca fiind urat, naspa. Nu prea auzi oameni care sa zica intr-un magazin de haine ca de exemplu, o bluza e naspa/urata. Nu, daca o sa zica ceva negativ, o sa zica maaaxim ca nu li se pare misto/ dragut (Vind ik niet leuk). Adica la modul parerea mea e ca nu arata asa misto, ca sa fie politically correct si sa nu dea cu tifla, se pleaca de la premisa ca fiecare persoana are pareri diferite. 
 
  • Alt exemplu ar mai fi cu termenul ieftin.  In olandeza, ieftin inseamna goedkoop. Dar de exemplu, goedkoop poate fi o pereche de cizme redusa de la 300eur la 100eur. Adica cizmele alea sunt bune de cumparat. In acceptiunea mea, ieftin inseamna ieftin nene. Eu una consider ieftin un tricou la 5eur. Dar ei l-ar considera extra goedkoop si de cele mai multe ori nici nu l-ar cumpara in cazul in care calitatea nu s-ar ridica la anumite standarde.  In general, din cate am observat eu, goedkoop se refera mai mult la raportul calitate pret, pentru ca oamenii sunt interesati sa cumpere lucruri bune la preturi convenabile. Produsele de calitate indoielnica nu se cumpara oricum, indiferent de pret.
 
  •  Alta chestie ar mai fi ca personalul din magazine chiar te ajuta. Nu ai sa vezi niciodata vreun vanzator sa dea din umeri sau sa fie madoarenpulist. De exemplu, in Romania, intr- un magazin X, am vazut o geaca draguta pe care as fi cumparat-o sigur daca ar fi avut masura mea. M-am dus sa intreb daca as putea sa o gasesc in alt magazin si dupa nshpe telefoane mi-au zis ca nu mai e nicaieri in Bucuresti, dar ca o au la un magazin in Arad (sau ceva de genu). Bineinteles, am intrebat daca nu poate fi livrata in Bucuresti dar au dat din umeri. Si gata. Chestia asta mi s-a intamplat de foarte multe ori. Sau mai era cazul in care, daca aveau produsul respectiv la vreun alt magazin din Bucuresti te trimiteau acolo sa il cumperi.  
          Ei, chiar zilele trecute mi s-a intamplat sa vad niste botine dragute pe care nu le aveau masura mea. In primul rand, vanzatoarea m-a informat ca imi poate trimite acasa botinele dorite, iar in cazul in care nu imi vin sau nu imi plac, le pot returna fara probleme. Cum eu acasa nu prea sunt, am preferat sa o rog sa le comande pe adresa magazinului. Mi-a cerut femeia numarul de telefon si cand au venit (chiar a 2a zi), m-a sunat imediat sa ma anunte ca pot veni sa le iau. Frumos si civilizat.
 
Revin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu